Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2010

Υγιεία με φρουτα και λαχανικά

Υγιεία με φρουτα και λαχανικά ... 

Ακούμε συχνα τη συμβουλη σχετικά με το μήλο<ενα μηλο την ημερα το γιατρο τον κανει περα>.Τα ιδια ομως  οφέλη ισχύουν επίσης, για να αποφευχθεί η ασθένεια, αν τρωτε κάθε μέρα λαχανικά και κόκκινα φρούτα όπως φράουλες, κεράσια,κρανμπερυ, καρπούζια, ντομάτες και άλλα είδη.
Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες της διατροφής, σχεδόν όλα τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν ουσίες σημαντικες για το σώμα, οπως βιταμίνες -και αντιοξειδωτικά όπως το λυκοπένιο και οι ανθοκυάνες.
Δύο-τρεις μεριδες την ημερα είναι σε θέση να προστατεύσουν τον οργανισμό από τον κίνδυνο εκφυλιστικών ασθενειών όπως καρδιακές παθήσεις, καρκίνο του προστάτη, εγκεφαλικό επεισόδιο και άλλες.
Λοιπόν, για να παραμείνετε υγιείς ξεκινήστε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικων(κατα προτιμηση βιολογικων) σε τακτική βάση.
Εδώ θα δειτε μερικα κόκκινα φρούτα και λαχανικα που θα πρέπει να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας:

1. Οι Φράουλες: μία από τις καλύτερες πηγές της βιταμίνης C. είναι επίσης πλούσιες σε φυλλικό οξύ. Αυτα τα συστατικα διατηρούν την υγεία της καρδιάς και μπορουν να βοηθήσουν τις γυναίκες σε περιόδους τοκετου.

2. Το Κεράσι:Τα κερασια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που περιέχονται περισοτερο στη φλουδα. Τα Κεράσια περιέχουν επίσης βιταμίνη C και κάλιο και εφοσων περιεχουν κάλιο μπορουν να ρυθμισουν την αρτηριακη πιεση.

3. Τα Cranberry: Σε ορισμένες μελέτες, τα φρούτα αυτα είναι σε θέση να σκοτώσουν τα καρκινικά κύτταρα. Αυτα τα καστανού χρώματος φρούτα είναι επίσης σε θέση να εμποδίσουν τα βακτηρίδια από να προσκολληθουν στα τοιχώματα του ουροποιητικού σωλήνα και ακόμα να εμποδίζουν τα βακτήρια του πυλωρού που συνδέονται με το τοίχωμα του στομάχου, να προκαλεσουν έλκη.

4. Τομάτα: καρπός περιέχει βιταμίνη C και κάλιο. Οι ντομάτες είναι επίσης η καλύτερη πηγή λυκοπενίου που λεγεται οτι εμποδίζει την εμφανιση του καρκίνου του προστάτη. Υπάρχουν επίσης μελέτες που συνδέουν το λυκοπενίο με την πρόληψη του καρκίνου του μαστού.

5. Τα σμεουρα(Raspberri): Αυτό καρπός έχει υψηλά επίπεδα φυτικών ινών που μπορει να μειώσει την κακή χοληστερόλη (LDL).
To ελαγικό οξύ που περιεχουν, βοηθά στην αναστολή της αύξησης καρκινικών κυττάρων. Αυτό το είδος μούρων περιέχουν επίσης βιταμίνη C και υψηλά επίπεδα φυτικών ινών που βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Ένα φλυτζάνι έχει μόνο 60 θερμίδες, 1 γραμμάριο λίπους και 8 γραμμάρια φυτικών ινών. Συνδυάζεται με γιαούρτι (μειωμένων λιπαρών).


6. Καρπούζι: περιέχει πολυ νερό, και είναι μια σημαντική πηγή του λυκοπενίου.
 Περίπου το 92% του καρπουζιού είναι νερό, αλλά το υπόλοιπο 8% έχει λυκοπένιο, ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει την ανθρώπινη καρδιά, τον προστάτη και την υγεία του δέρματος. Συμφωνα με νεες ερευνες το καρπουζι εχει μια ουσια που θεραπεύει τη στυτική δυσλειτουργία, ενώ υπάρχει και το ενδεχόμενο πρόληψής της».

7. Ροζ γκρέιπφρουτ: Όταν αγοράσετε αυτό το φρούτο, επιλέξτε το χρώμα ροζ, επειδή εχουν υψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών ουσιων. Περιέχει επίσης την πηκτίνη που μπορεί να μειώσει τη κακη χοληστερόλη.



8. Κόκκινη Πιπεριά: Η πιπερια ειναι πλουσια πηγη βιταμίνης Α, και ωφελει το δέρμα, τα οστά και τα δόντια. Περιέχει δε περισσοτερη βιταμίνη C από τα πορτοκάλια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου