Δευτέρα, 31 Μαΐου 2010

Φρούτα και Λαχανικά για την υγεία σας

Φρούτα και Λαχανικά για την υγεία σας
                Αναλογα με το χρωμα τους
Δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση ότι τα φρούτα και τα λαχανικά είναι υγεια και ότι πρέπει να τρωμε όσα μπορουμε. Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, θερμίδες και νάτριο, δεν έχουν χοληστερόλη, και είναι πλουσια σε φυτικές ίνες.

       Κόκκινα φρούτα και λαχανικά

Τα καροτενοειδή και οι ανθοκυανίνες βρισκονται στα κόκκινα τρόφιμα. Ένα από τα πιο σημαντικα καροτενοειδη είναι το λυκοπένιο. Το λυκοπένιο βοηθά στη μείωση ζημιών από τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα σας και αυτό εμποδίζει επίσης τις καρδιακές παθήσεις, τον καρκίνο, και μειώνει τη βλάβη του δέρματος από τον ήλιο.
Αυτές οι κόκκινες τροφές βοηθούν τη λειτουργία της μνήμης, του ουροποιητικού συστήματος υγείας, και κάνουν την καρδιά σας υγιή.

           Πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά

Τα καροτενοειδή είναι ισχυρά φυτοχημικα στα τρόφιμα με πορτοκαλί χρωμα, και είναι αυτα που δίνουν στις τροφές το χρώμα.
τα καροτενοειδή ειναι υπευθυνα για την επιδιόρθωση του DNA και βοηθουν στην πρόληψη του καρκίνου και των καρδιακών παθήσεων.
Τα πορτοκαλι τρόφιμα, επίσης, μας δινουν τη σωστή ποσότητα της βιταμίνης Α, η οποία κρατά τα μάτια μας και το δέρμα υγιές, και προστατεύει από λοιμώξεις. Είναι επίσης γνωστη για την τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος.

       Κίτρινα φρούτα και λαχανικά

Τα Κίτρινα φρούτα και λαχανικά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά όπως η βιταμίνη C. Η βιταμίνη C διατηρεί τα δόντια και τα ούλα μας υγιές, βοηθά στην επούλωση, βελτιώνει τις βλεννογόνους (όπως όταν έχουμε κρυολόγημα), βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου, προλαμβάνει τις φλεγμονες, βελτιώνει την κυκλοφορία, και ως εκ τούτου αποτρέπει καρδιακές παθήσεις.

            Πράσινα φρούτα και λαχανικά

Τα πράσινα φρούτα και λαχανικά έχουν τη σουλφοραφάνη, φυτοχημικά και ινδολια, που βοηθουν στην πρόληψη του καρκίνου. Είναι επίσης καλα για το κυκλοφορικό σύστημα και έχουν καλή ποσοτητα βιταμινών Β και ανόργανων συστατικών.
Τα Πράσινα λαχανικά, επίσης, βοηθουν στη διατήρηση ισχυρών οστών και δοντιών. Μερικά από τα σκουρο-πράσινα λαχανικά έχουν καροτενοειδή, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη που βοηθούν στην πρόληψη του καταρράκτη και των ασθενειων των ματιών, καθώς επίσης και στην οστεοπόρωση.
Πρασινωπα/ Λευκα φρούτα και λαχανικά

Η ισχυρή φυτοχημική ουσια σε αυτές τα υπόλευκα / πρασινωπα λαχανικα,λέγεται allicin, και εχει δραση αντι-βακτηριακή, αντι-μυκητιασικη, και αντι-ιικη.
 Μερικά άσπρα τρόφιμα μπορουν να προλάβουν τον καρκίνο και τις καρδιακές παθήσεις, και τα χαμηλωνουν τα επίπεδα χοληστερόλης. Το Σέλινο δεν έχει θερμίδες, αλλά έχει ανόργανες ουσίες όπως το νατριο, που βοηθούν στην διατήρηση υγειων αρθρώσεων.
Η ομάδα αυτή βοηθά στη διατήρηση χαμηλών επιπέδων χοληστερόλης στον οργανισμό σας, καθώς και μια υγιή καρδιά.

                Μπλε /βιολετι Τρόφιμα 

Οι μπλε, λουλακί και βιολετί τροφές εχουν αντιγηραντικές ιδιότητες. Αυτά τα τρόφιμα έχουν πολλα αντιοξειδωτικα, τα οποία ονομάζονται ανθοκυανίνες και φαινολες.
Συμβάλουν στη βελτίωση της κυκλοφορίας και την πρόληψη των θρόμβων στο αίμα, και των καρδιακών παθήσεων. Είναι επίσης γνωστό οτι βοηθουν τη λειτουργία της μνήμης και του ουροποιητικού συστήματος.


Παρακατω είναι ένα μεγάλο διάγραμμα που περιγράφει τις φυτοχημικες ουσιες σε κάθε χρώμα τροφίμων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου