Κυριακή, 19 Σεπτεμβρίου 2010

Πράσινα φασολάκια

            Πράσινα φασολάκια
Τα Πράσινα φασολάκια, αν και εχουν λιγες θερμίδες (μόνο 43,75 σε ένα ολόκληρο φλιτζάνι), είναι φορτωμένα με θρεπτικά συστατικά.Ειναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, βιταμίνης C, μαγγάνιου, βιταμίνης Α, φυτικών ινών, καλίου, φολικού οξέος και σιδήρου.
Είναι επισης καλή πηγή μαγνησίου, θειαμίνης, ριβοφλαβίνης, χαλκου, ασβεστιου, φώσφορου, πρωτεΐνων, ωμέγα-3 λιπαρων οξέων και νιασίνης.
Η βιταμίνη Κ που παρέχεται από τα πράσινα φασόλια,ειναι το 122,0% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης (ΣΗΔ), σε ένα κύπελλο,και  είναι σημαντικη για τη διατήρηση ισχυρών οστών. Η βιταμίνη Κ είναι αναγκαία για να διατηρηθεί η κατάλληλη πυκνότητα των οστών και η πηξη του  αίματος. Διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο και στη σωστή ανάπτυξη του εμβρύου.
Ελλείψεις της βιταμίνης Κ έχουν συνδεθεί με τη βαριά εμμηνορροϊκή αιμορραγία, γαστρεντερική αιμορραγία, αιματουρία (αίμα στα ούρα), ρινορραγίες, αιμορραγία του οφθαλμού, αναιμία, αιμορραγία ούλων, παρατεταμένο χρόνο πήξης, αιματώματα, αιμορραγία, εύκολοι μώλωπες, πορφύρα, οστεοπενία, οστεοπόρωση, κατάγματα, υπερασβεστιουρίας, και ασβεστοποίηση των μαλακών ιστών, ιδιαίτερα στις καρδιακές βαλβίδες.
--
Τα Πράσινα φασολάκια αποτελούν επισης πολύ καλή πηγή βιταμίνης Α, ιδίως μέσω της συγκέντρωσης της βήτα-καροτίνης, και μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C. Τα δύο αυτα θρεπτικά στοιχεία είναι σημαντικά αντιοξειδωτικά που εργάζονται για τη μείωση των ποσοστών των ελεύθερων ριζών στον οργανισμό, η βιταμίνη C ως υδατοδιαλυτό αντιοξειδωτικό και η βήτα-καροτίνη, ως λιποδιαλυτή. Αυτη η ομάδα βιταμινων ,βοηθά στην αποφυγη  οξειδωσης της χοληστερόλης. Ένα φλιτζάνι φασολάκια θα σας παρέχει 16,6% της ημερήσιας αξίας για τη βιταμίνη A, μαζί με το 20,2% της ημερήσιας τιμής για τη βιταμίνη C.
Διαβαστε για τις Βιταμίνες.
Τα Πράσινα φασολάκια είναι επίσης μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, μια πολύ καλή πηγή καλίου και φυλλικού οξέος, και μια καλή πηγή μαγνησίου και ριβοφλαβίνης. Κάθε ένα από αυτά τα θρεπτικά συστατικά παίζουν σημαντικό καρδιο-προστατευτικά ρόλο.
Τα Πράσινα φασολάκια,ομως, είναι ενα από τα λιγα τροφιμα που περιέχουν μετρήσιμη ποσότητα οξαλικων άλατων, φυσικες ουσίες που βρέθηκαν στα φυτά, τα ζώα και τον άνθρωπο. Τα οξαλικά αλατα μπορούν ,σπανιως,να προκαλέσουν  προβλήματα υγείας. Για το λόγο αυτό, τα άτομα με ήδη υπάρχοντα προβλήματα στα νεφρά ή στη χοληδόχο κύστη, ας αποφεύγουν την κατανάλωση πράσινων φασολιών. Τα Οξαλικά άλατα μπορεί επίσης να παρεμβαίνουν στην απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό. Για το λόγο αυτό, τα άτομα που επιχειρούν να αυξήσουν το ασβέστιο ας αποφύγουν τα πράσινα φασόλια, ή εάν παιρνουν συμπληρώματα ασβεστίου, ας τρωνε πράσινα φασόλια 2-3 ώρες πριν ή μετά τη λήψη συμπληρωμάτων τους.

Διαβαστε για τα  Φασόλια Mung.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου